راهنمای انتخاب مدل یخچال فریزر

راهنمای انتخاب مدل یخچال فریزر

امروزه با توجه به تنوع زیادی که در مدل های مختلف یخچال و فریزر وجود دارد، انتخاب مناسب یک یخچال و فریزر ممکن است اندکی دشوار باشد. در اینجا سعی کرده ایم تا با گردآوری اطلاعات کاربردی و مهمی که باید پیش از خرید از آن مطلع باشید، شما را به سوی یک انتخاب صحیح هدایت کنیم.

دسترسی سریع به مطالب:

آشنایی با یخچال های هتلی یا مینی

آشنایی با یخچال های تک درب و یخچال های فریزر بالا

آشنایی با یخچال فریزر بالا پایین یا کُمبی

آشنایی با یخچال فریزرهای ساید بای ساید

آشنایی با یخچال فریزرهای دوقلو

آشنایی با یخچال فریزرهای درب فرانسوی

برای آشنایی با امکانات و اصطلاحات لازم برای خرید یخچال و فریزرها کلیک کنید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قدم اول؛ چه اندازه ای؟

یکی از اولین و مهم ترین مسائلی که در خرید یک یخچال فریزر خانگی باید مورد توجه قرار گیرد، ابعاد آشپزخانه شما و انتخاب یخچال فریزرهای متناسب با این ابعاد باشد. در نظر گرفتن ابعاد آشپزخانه از درب ورودی آشپزخانه تا محل قرارگیری یخچال و حتی ابعاد یخچال پس از باز شدن درب ها را شامل می شود. نکته دیگر در این رابطه، جهت باز شدن درب یخچال و فریزر است. برای مثال اگر درب یخچال انتخابی شما به سمت راست باز شود، نباید سمت راست یخچال را کنار دیوار قرار دهید چرا که با باز کردن درب آن دچار مشکل خواهید شد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در انتخاب یک یخچال فریزر با ابعاد مناسب در نظر داشته باشید، نوع استفاده و تعداد اعضای خانواده شماست! حتی اگر آشپزخانه شما دارای فضای کافی باشد، خرید یخچال فریزرهای بزرگ و یا با عرض پهن برای یک خانواده کوچک می تواند تنها هزینه اضافی در بر داشته باشد و در عمل، تفاوت چندانی با یخچال های کوچکتر نداشته باشد.

فوت یا سانتی متر؟

یخچال و فریزرهای مختلف را با واحدی به نام فوت دسته بندی می کنند. فوت در واقع همان فوت مکعب است که واحدی برای اندازه گیری حجم کلی یک یخچال یا فریزر است. هر فوت مکعب یعنی  28.316 لیتر و هر لیترفضایی به اندازه یک مکعب 10 در 10 در 100 را اشغال می کند.

نکته اینجاست که فوت یخچال مشخصاً به ارتفاع، پهنا یا عمق یخچال ارتباط نداشته و برآیندی از مجموع این سه بعد است. برای مثال ممکن است یخچالی با ارتفاع بلند و پهنای باریک، 22 فوت باشد و در مقابل، یخچالی با پهنای بیشتر و ارتفاع کم تر نیز 22 فوت باشد!

به طور کلی توصیه می شود هنگام خرید یخچال و فریزر، به چند فوت بودن آن توجه زیادی نکنید! چرا که شما هیچگاه با دانستن فوت یک یخچال فریزر نمی توانید به ابعاد دقیق آن دست یابید در حالی که چیزی که شما برای خرید یک یخچال نیاز دارید، ابعاد دقیق است. بنابرین اگر می خواهید یک خرید مطمئن را تجربه کنید، با توجه به نیاز خود می توانید ارتفاع، پهنا و عمق یخچال ها را با هم مقایسه کرده و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

چه نوع یخچالی بخریم؟

در بازار امروز، تنوع بی شماری برای تمامی کالاها وجود دارد که یخچال و فریزر هم از این قاعده مستثنی نیست. پس از آن که دقیقاً مشخص کردید که چه فضایی را به نگهداری یخچال خود اختصاص می دهید، می توانید سراغ قدم بعدی یعنی انتخاب مدل مناسب بروید.

یخچال های هتلی یا مینی

این دسته از یخچال ها که ابعاد کوچکی دارند، عموماً برای استفاده در هتل ها، ادارات، مغازه ها و یا اتاق خواب ها به کار می روند. ممکن است بسته به ابعاد، دارای یک جایخی کوچک در داخل یخچال باشند که از آن می توان برای تهیه یخ یا نگهداری مقدار کمی موادغذایی منجمد استفاده کرد. این نوع یخچال ها عموماً امکانات خاصی ندارند و تنها به علت ابعاد کوچک و نوع خاص استفاده خریداری می شوند. برای مشاهده و خرید یخچال های مینی، کلیک نمایید.

یخچال های تک درب و یخچال های فریزر بالا

این مدل یخچال ها که ابعاد کوچکتری نسبت به یخچال های کمبی و ابعاد بزرگتری نسبت به یخچال های هتلی دارند، دارای یک جایخی کوچک داخلی و یا یک فریزر کوچک با درب جداگانه در بالای یخچال می باشد. استفاده از این نوع یخچال ها در ادارات، خوابگاه ها و یا منازلی با آشپزخانه های کوچک توصیه می شود. از مزایای این دسته از یخچال فریزرها می توان به ابعاد نسبتاً کوچک و نیاز به فضای کم برای نگهداری، قیمت ارزان، طرز استفاده بسیار ساده و تنوع برندهای تولید کننده این مدل یخچال، اشاره کرد.

یخچال فریزر بالا پایین یا کمبی

عموماً واژه کمبی برای یخچال و فریزرهای بالا پایینی استفاده می شود که هرکدام از یخچال و فریزر فضایی نسبتاً مساوی را به خود اختصاص داده باشند. در این مدل یخچال فریزر، غالباً یخچال در بالا و فریزر در قسمت پایین قرار می گیرد؛ اگرچه ممکن است همیشه اینچنین نباشد. این دسته از یخچال ها ممکن است دارای آبسردکن و آبریز روی درب یخچال و یا یخساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در داخل فریزر باشند. اگر انتخاب شما برای خرید، یخچال و فریزر مدل کمبی باشد، می توانید با در نظر گرفتن ابعاد مناسب و آپشن هایی که در نظر دارید، از بین گزینه های بی شماری که توسط شرکت های مختلف تولید شده است، یکی را انتخاب نمایید.

برای مشاهده مدل های مختلف یخچال فریزر کمبی، کلیک نمایید.

ساید بای ساید

یخچال فریزرهای ساید بای ساید که تنوع آنها هر روز در حال بیشتر شدن است، شامل یک یخچال و یک فریزر با فضای جدا اما با بدنه به هم چسبیده است که به صورت عمودی کنار هم قرار می گیرند. در واقع علت قرار دادن نام " ساید بای ساید" روی این مدل نیز این است که یخچال و فریزر از کنار و به صورت عمودی به هم چسبیده و در کنار هم قرار گرفته اند. به طور کلی عمق ساید بای سایدها زیاد بوده و حجم یخچال در آنها بیشتر از فریزر است. درب یخچال و فریزر مدل های ساید بای ساید، باریک تر یخچال های کمبی بوده و بنابراین باز کردن درب آن به فضای کمتری نیاز دارد.

از نظر ظاهری، این مدل می تواند جزو شیک ترین مدل های یخچال فریزر باشد که جلوه بسیاری به آشپزخانه شما می بخشد. همینطور از نظر آپشن هایی نظیر یخساز و آبسردکن و سایر آپشن هایی که در یک یخچال وجود دارد، ساید بای سایدها معمولاً پیشرو هستند.

نکاتی که باید آنها را در خرید یک یخچال فریزر ساید بای ساید مورد توجه قرار داد :

1-    فضای زیادی را اشغال می کنند و همینطور وزن بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند؛ بنابراین نگهداری، جا به جایی و حمل آنها چندان ساده نخواهد بود.

2-    فضای داخلی فریزر به علت قرارگیری یخساز، تصفیه آب و آبسردکن، محدود می شود.

3-    معمولاً عمق زیادی دارند و دسترسی به قسمتهای داخلی تر یخچال و فریزر ممکن است برای افراد کوتاه قد کمی دشوار باشد.

4-    قیمت آنها از سایر مدل ها بالاتر است ولی در مقابل، تنوع امکانات و زیبایی طراحی در آنها بیشتر است.

برای مشاهده مدل ها و جزئیات یخچال فریزرهای ساید بای ساید، کلیک نمایید. 

یخچال فریزرهای دوقلو

مزیت بزرگی که یخچال فریزرهای دوقلو دارند، امکان قرار دادن هر یک از آنها به صورت جداگانه است. برای مثال حتی می توانید یخچال خود را در طبقه بالای خانه و فریزر آن را در طبقه پایین قرار دهید چرا که هر کدام از آنها دارای موتور و سیستم عملکرد کاملاً مجزا هستند. از طرفی با کنار هم قرار دادن آنها می توانید یخچال و فریزری شبیه ساید بای ساید داشته باشید.

از مزایای دیگر یخچال و فریزرهای دوقلو می توان به فضای داخلی بزرگتری که نسبت به ساید بای ساید در اختیار شما قرار می دهد، اشاره کرد. همچنین قیمت دوقلوها عمدتاً از ساید بای ساید کم تر بوده و این موضوع در زیاد شدن طرفداران این مدل یخچال و فریزر بی تاثیر نیست. البته در نظر داشته باشید که برای قرار دادن یک یخچال و فریزر دوقلو به صورت کنار هم در آشپزخانه خود، شاید به فضای بیشتری احتیاج داشته باشید.

برای مشاهده مدل های مختلف یخچال و فریزر دوقلو، کلیک نمایید.

یخچال فریزرهای درب فرانسوی

در این مدل، یخچال بزرگی در قسمت بالایی دستگاه و با دو درب وجود دارد. درب های یخچال به دو طرف باز می شوند که استفاده از آن را آسان می سازد. فریزر در این مدل در قسمت پایین یخچال قرار داشته و به صورت کشویی ساخته شده است. از مزایای مدل درب فرانسوی می توان به فضای داخلی بزرگ یخچال و فریزر و طراحی بسیار زیبا و شیک آن اشاره کرد. البته توجه کنید که یخچال های درب فرانسوی به علت ابعاد بزرگی که دارند، عموماً در آشپزخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

نکاتی که باید آنها را در خرید یک یخچال فریزر درب فرانسوی مورد توجه قرار داد :

1-    ابعاد بزرگ و وزن زیاد آنها ( حتی بیش از ساید بای سایدها ) می تواند نگهداری و جا به جایی آن را دشوار سازد.

2-    فضای داخلی یخچال، بزرگ بوده و می تواند گزینه مناسبی برای خانواده های پرجمعیت باشد.

3-    طراحی کشویی فریزر باعث شده تا فضای کمتری برای نگهداری مواد غذایی در فریزر وجود داشته باشد. همچنین به علت عدم وجود قفسه بندی در فریزر، استفاده از آن کمی سخت می باشد.

4-    یخچال در این مدل دارای دو درب است که به دو طرف باز می شوند و همچنین درب کشویی فریزر به صورت مستقیم بیرون می آید و به همین علت در هنگام خرید باید به فضای مورد نظر برای قرارگیری یخچال توجه زیادی کرد.

5-    به علت خاص بودن طراحی و همچنین امکاناتی که یخچال فریزرهای درب فرانسوی دارند، قیمت آنها نیز گران تر از سایر مدل ها می باشد.

All comments

    شاخه‌ها

    پیگیری سفارش

    جهت مشاهده اطلاعات سفارش خود کد پیگیری سفارش را وارد نمایید:
    در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
    درخواست پشتیبانی